Zatura S.L.U. z siedzibą w Castellon (Hiszpania), przy Polígono Industrial Belcaire, Calle C, Parcela 1201, La Vall D’Uixó, 12600 zarejestrowana pod hiszpańskim numerem fiskalnym (N.I.F.) B-87582201, która jest producentem umywalek, brodzików i wanien pod marką LAVABERG (zwanych dalej “Produktami” lub pojedynczo “Produktem”), będzie Gwarantem.
Udzielona gwarancja potwierdza, że Produkt nie ma żadnych wad fizycznych powstałych podczas procesu wytwarzania Produktów lub wynikających z użycia niewłaściwych materiałów do wytworzenia Produktów, co spowodowałoby, że Produkt nie nadawałby się do użytku zgodnie z przeznaczeniem. W szczególności Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za wady Produktu powstałe w wyniku: (i) mechanicznego uszkodzenia Produktu powstałego po wydaniu go Klientowi oraz (ii) naturalnego zużycia Produktów, w tym zadrapań powierzchni powstałych podczas użytkowania Produktu.
Zakres odpowiedzialności Gwaranta określono w § 1 pkt 3 niniejszej umowy. W ramach niniejszej Gwarancji Gwarant nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z wadliwości Produktu (tj. szkody materialne Klienta spowodowane przez wadliwy Produkt).
Gwarancja jest ważna, pod warunkiem że: a. Produkt zostanie zmontowany zgodnie z zaleceniami Gwaranta zawartymi w instrukcji oraz zgodnie z ustalonymi regułami sztuki budowlanej, a także według odpowiednich norm zharmonizowanych, b. Produkt będzie używany zgodnie z jego przeznaczeniem; c. Produkt będzie używany zgodnie z zaleceniami Gwaranta podanymi w instrukcji dodanej do produktu oraz dostępnej na stronie internetowej www.lavaberg.com
2. Okres i terytorium obowiązywania Gwarancji
Okres obowiązywania Gwarancji zależy od grupy produktów dystrybuowanych przez Gwaranta i wynosi: a. 5 lat od dnia wydania Produktu Klientowi – w przypadku wanien b. 10 lat licząc od dnia wydania Produktu Klientowi – dla umywalek i brodzików.
Gwarancja jest ważna na terytorium krajów Wspólnoty Europejskiej (WE).
3. Usuwanie wad Produktów
Szczegółowa procedura rozpatrywania reklamacji jest dostępna w punkcie zakupu produktu
W ciągu 14 dni roboczych od dnia prawidłowego złożenia reklamacji przez Klienta, Gwarant rozpatrzy reklamację i poinformuje Klienta, czy reklamacja Klienta została przyjęta czy odrzucona.
W przypadku uznania reklamacji przez Gwaranta, Gwarant lub podmiot wskazany przez Gwaranta usunie wady uznane przez Gwaranta w terminie 14 dni od dnia powiadomienia Klienta o uznaniu reklamacji lub od dnia upływu terminu do poinformowania Klienta o rozpatrzeniu reklamacji. W przypadku sporu, jeżeli opinia rzeczoznawcy potwierdzi stanowisko Klienta, Gwarant lub podmiot wskazany przez Gwaranta usunie wady reklamowanego Produktu w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Gwaranta opinii rzeczoznawcy.
Wady Produktu mogą zostać usunięte przez: a. dostarczenia nowego Produktu przez Gwaranta na koszt Gwaranta; lub b. naprawy reklamowanego Produktu przez Gwaranta na koszt Gwaranta; lub c. zwrot ceny, za którą Produkt został zakupiony przez Klienta od Gwaranta.
Wybór sposobu usunięcia wady Produktu pozostaje w wyłącznej gestii Gwaranta
Gwarant nie ponosi kosztów odbioru, dostawy i utylizacji reklamowanego Produktu, chyba że reklamowany Produkt został wysłany do Gwaranta na jego żądanie w trakcie postępowania reklamacyjnego, a reklamacja została uznana przez Gwaranta.
4. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Gwarantem a Klientem będą rozstrzygane przez polski sąd powszechny właściwy dla siedziby Gwaranta.